Farisa Roslan
NellyGhostly
Follow


Welcome to my blog !
-Nurul Farisa Binti Roslan-
-Almost 21 y/o-
-Sarcastic yet funny-
twitter:@nfrjpg
ig:@_nllyghstly_





© Skin by Ken Eriksen basecodes by atiqah jaidin. Image from . Do tell me if I do not credit yours.
People , Please Believe in Yourself !
Saturday 2 January 2016 | 0 Comments

♡ Welcome to Farisa Roslan's Blog N Δ F I S Δ ♡

♡ Don't forget to follow me after read my post. ♡

♡ Please watch your attitude over here.Thanks ♡



  Assalamualaikum semua . Alhamdulilah masih berkemampuan utk bernafas harini dan melakukan ibadah kepada Allah s.w.t sbg seorang hamba-Nya yg hanya menumpang di muka bumi ini .
Pheww . Dah lama tak update blog ni hahaha later on I akan share story what I've through all this two years spnjang I meninggalkan dunia blog ini . However , Selamat Tahun Baru 2016 semua ! Well today shj nk kongsi satu cerita that i sndri yg alaminya . Bkn cerita hantu seram or what , it just another story about what I go through in my daily life as a teenager
yg baru nak kenal betapa ssahnya dan mencabarnya hidup ini . Selama ini hidup dlm keadaan serba lengkap , nak apa , just mention it towards my parent . So , one day , I go out from
my house with my friends to look for a job maybe . Actually , it just more to a mission for finding up some pocket money for ourself . Huhuhuhu . Nama pon teenager kan . Tak sah
hidup ni kalau asyik x keluar pergi tngok movie , bowling satu dua kali hahaha so to do all that , it will be more extremely fun if ada duit sndri & banyak . Hhahaah . Typical
teenager . Alright , nak dijadikan cerita , kitorang jalan lah suatu kawasan ni yg slalu jdi tumpuan cause it full with shops & boutiques . Puas lah jln drpd satu kedai ke satu kedai
yg lain utk tanyakan pasal kekosongan jawatan di kwasan tersebut . Ada sstengah kedai beri peluang dgn menyuruh kami isi borang dan akan dihubungi kemudian hari jika mereka memerlukan
pekerja yg sesuai . Tapi itu semua tipis lah harapan dia hahaha .


Afterwards , dah penat asyik kena reject , barulah sedar " ohh , it hard rupanya nak carik duit ni , kita pula senang2 jer habiskan duit parent kita kan . " " Haih , nak carik satu kerja
pon ssah apatah lagi nak cari #2Kerja tu utk sara perbelanjaan harian . " . Habislah berpeluh kami & akhirnya kami berehat di suatu tempat utk menghiburkan kembali hati kami yg sedikit
kecewa sbb tak dpt kerja lagi . We talk & keep laughing lewls like there is no  problems at all in this world . Then , kitorang continue in looking at another shop , find some of it then we stop .
Berharap dpt phone call jerlah time tu . We did make a call towards a small shop that want to hire a worker . Next day , we came back & meet the owner shop . Tbh , I am the one who make the call .
But when the owner ask us who make the call , she thought it was my friend so it was my fault actually to be too scared & nervous at that time. So lame of me . Next , she did give a talk on some criteria of worker that she want , what do's & don't when u work with her .

   U know what , i'am just kept standing at there like a doll & keep quiet while my friend managed to ask a few questions . Its
shows her effort to work at there & interested with the jobs that being offered !I'm just look like doesn't interested with that job & make some weird face there . Its make me look i'm not at there .
Hahahaha . So , I fail to show my credibility & insentive to work . I fail to be show up .  I fail to take that owner attention on me . A few days later , my friend get the job and I still got no job ! So
pliss I urge to all people outside there , challenge yourself ! Never be a coward . Moving forward for a better life for your own goodness too . Its okayh to compete in a healthy way so that u will learn a
lot of new things that can be use as your guide in the future . If you never believe in yourself & show up , you will never have a better life . You takkan dpt majukan diri you & bersaing setara dgn org lain .
You akan ketinggalan jauh di belakang if you tak berani nk menonjolkan diri you & bakat you . Thats all from me . Thanks for reading it . May all of us change & together create a better life better future for
Malaysia . Kalau bukan kita sebagai rakyat Malaysia utk mengubah & memacu negara , siapa lagi kan ?